Minggu, 02 Agustus 2015

Business Organization


You need to know the differences between the diverse business structure, especially regarding the cost and ease of establishment, the owner liability, business continuity, management control, the ease of adding capital, and tax implications.

There are five basic types of business organization:

1. Sole Proprietorship is the simplest business organization, where only one person that can have. In this way the owner of the business organizations are fully responsible for all debts of the business so that their obligations are not limited. In other words, the owner involving his personal wealth to settle all liabilities of the company.

2. Partnership is business organization in which two or more people combine money, property, expertise, and their labor to form a firm as owner (co-owns the property communion). Partnership can be classified as a general partnership or a limited partnership. General partnership running the business partnership, where the partners share the responsibility and liability management, as well as operating profit. The form of limited partnership provide some protection for a limited partner of the partnership obligations, but also limits their ability to participate in management decisions.


3. Corporation is a form of organization that is a legal entity. Corporation consists of those who have capital in the form of shares, so that the owners of the corporation are called shareholders. Basically, the corporation can be considered as a separate and distinct individuals. There are several types of corporate forms that can be adopted by a business but the most common form that is often used is a C corporation (usually simply referred to the corporation). The corporation provides a number of benefits to the owner, including limited liability for the obligations of the corporation, and the ease of capital increase.

4. Limited Liability Company (LLC) or Private Limited Company (Ltd) is a hybrid type of business entity used in many jurisdictions, with some differences from country to country. In all states, an LLC is a combination of a partnership and a corporation, though it's technically neither. An LLC allows the pass-through taxation of a partnership with the limited liability of a corporation. The owners of the company are referred to as members.

For example, Palm Kingdom made a profit of $75,000 from the sale of his business. Members of Palm Kingdom is Ajie, Irna, and Raina. Let's say that Ajie, Irna and Raina agree to split all business profits equally. Ajie takes $25,000 for his income, Irna takes $25,000 for her income and Raina takes $25,000 for her income. The Palm Kingdom won't pay taxes on its $75,000 profit. Instead, Ajie, Irna and Raina will each pay income taxes on their $25,000 shares.

LLC provide full limited liability like a corporation. Limited liability companies, like The Palm Kingdom, allow their members full exemption from personal liability for business debts and obligations. This means that the company can only be held responsible up to the amount of the company's assets much like a business bankruptcy.

5. Business Trust is a business organization created by a legal document with the aim to manage the assets of the company based on a partnership. There are three parties involved in the Business Trust :
- Settlor : is the party who owns the asset and deposit the trustee.
- Trustee : is the party who conduct the business trust
- Beneficiary : is the party that receives the benefits of the business trust activities

In Indonesia, the business trust activities should only be performed by a bank which has a core capital of at least Rp. 5 trillion. For example, on 21 September 2011 BNI was appointed to act as Trustee as paying agent for the management of the LNG contract in the Mahakam block.

.

2 komentar:


  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    BalasHapus
  2. Sungguh menakjubkan ketika saya berpikir bahwa semuanya selesai dengan saya, nama saya Susan Garcia, dari Filipina, Mrs. Karina ROLAND datang untuk menyelamatkan saya hidup saya. Saya sangat berhutang budi kepada orang-orang yang saya pinjam dari geng melawan saya dan kemudian menangkap saya sebagai hasil dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan masa tenggang diberikan kepada saya ketika saya dipulangkan dan dilepaskan untuk pergi dan menghasilkan uang untuk melunasi semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada pemberi pinjaman yang sah secara online sehingga saya harus mencari melalui blog yang saya selingkuh sebelumnya tetapi ketika saya menemukan PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND, Tuhan mengarahkan saya ke iklannya di sebuah blog karena ketertarikan saya pada itu benar-benar sebuah mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak penderitaan sehingga ia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya melamar dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam 24 jam saya dikreditkan dengan jumlah persis yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Pribadi saat saya berbicara dengan Anda sekarang saya bisa bersihkan semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak perlu bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan, apa pun keputusan saya tidak ada urusan dengan Polisi, saya sekarang seorang wanita yang mandiri. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya, silakan hubungi Ibu melalui email perusahaan: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp +15857083478 Anda tidak dapat memperdebatkan kenyataan bahwa di dunia yang sulit ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi perputaran keuangan di perusahaan Anda. Hidup dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Mrs.KARINA ROLAND di alamat di atas sehingga Anda dapat mengatasi krisis keuangan dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya melalui email berikut: (garciasusan113@gmail.com)) Selalu bersikap positif dengan Mrs. KARINA ROLAND dia akan melihat Anda melalui semua tantangan keuangan Anda dan kemudian memberi Anda tampilan keuangan baru dan kebebasan untuk mengatasi semua kekhawatiran Anda.

    BalasHapus